dilluns, de setembre 17, 2007

Vietnam - Ho Chi Mihn City - Dies 01 - 02 - 03

DIA 01

El dia 2 de maig era el dia assenyalat per a la nostra eixida cap a Vietnam, ens en anàvem a passar 21 dies en eixe país. A les 16.30h eixia el nostre vol cap a París des de l'aeroport de València, després encara ens quedaria tot el trajecte entre París i Ho Chi Minh City.

Vam arribar amb les dues hores preceptives a l'aeroport de València i vam facturar les maletes per a que anaren directes fins a final de trajecte. Al final de tot les vam tornar a veure miraculosament.

Arribarem a París amb uns 50 minuts de temps per tal de passar d'una terminal de l'Aeroport Charles de Gaulle a l'altra, i quan vàrem arribar a la porta d'embarcament aquesta estava a punt d'obrir. El viatge amb Air France va ser correcte, sense cap incidència després d'estar 14.30h tancats en un avió, llevat de l'escala d'una horeta a Bangkok on ens vàrem pegar un passeig per l'aeroport.

DIA 02

Unes 18 hores després d'haver començat el viatge a l'aeroport de Valéncia estàvem en l'Aeroport de Ho Chi Minh City. Ja era dijous 3 de maig i les 15.30 h hora local.

Després de passar el control d'immigració, amb uns guàrdies correctes però gens simpàtics, hi havia una persona de l'agència local esperant-nos amb un cartell amb els nostres noms per tal de portar-nos a l'hotel.

L'hotel estava molt bé per als estàndards als que estem acostumats quan viatgem. Cal dir que el nivell dels hotels es va mantindre semblant durant tot el viatge. Cap a les 17.00h, després d'haver-nos pegat una dutxa, vam quedar amb una persona de l'agència al hall de l'hotel que ens va explicar tot el viatge.

El primer passeig pels voltants de l'hotel va ser impressionant perquè pràcticament no existien les voreres, ja que estaven presses per la gent, ja fora amb motos, parades de menjar o simplement gent asseguda veient passar el temps. El tema olfactiu també em va recordar altres països en els que havia estat, sobretot el tema de la gasolina de baix octanatge que al cremar té eixe olor característic. La quantitat de motos també era impressionant, ja que si no ho veus en directe no t'ho creus. L'hotel estava situat en una bona zona de viatgers amb tots els serveis que un viatger pot necessitar, tendes per a rentar roba, restaurants, agències de viatges...

Vam anar a sopar a un restaurant proper i molt aviat a dormir que el viatge havia estat molt llarg i el jet lag també atacava.

DIA 03

Eixe matí tocava un passeig amb 'xiclo' per Ho Chi Minh City. Després de desdejunar en un més que acceptable buffet lliure a una planta alta de l'hotel vam eixir a la porta del carrer on teníem esperant-nos a dos persones amb els seus respectius 'xiclos'. Ja era divendres 4 de maig.

Després d'aclarir-nos amb el poc anglés que parlava un d'ells, el que feia de portaveu, ens vam preparar per a un tour per Ho Chi Minh City de tres hores.

Vam anar per les avingudes plenes de motos cap al barri xinés de Cholon on vam visitar pagodes xineses, el mercat central i els carrers dels herboristes.

Després vam visitar la Catedral de Notre-Dame que van deixar els francesos i l'oficina de correus, edificis que ja estaven en el centre de la ciutat, el lloc on es concentraven les tendes cares i els hotels de 5 estrelles.

La presència policial en aquesta zona era considerable i no deixaven que ningú molestara als turistes. La veritat és que no hi ha massa 'touts' a Vietnam, únicament està el tema dels que t'ofereixen portar-te amb la seua moto. "Motorbike, motorbike,...", això és el que criden.

Després de les tres hores que teníem per contracte amb els del 'xiclo' ens van deixar als carrers del centre molt prop de riu i vàrem buscar un restaurant per a dinar, a tot això eren les 12 del matí. Els horaris dels vietnamites van un poc amb el sol: a les 5 de matí es lleven, dinen cap a les 11.30-12.00h i sopen quan s'amaga el sol cap a les 17.30-18.00h.

Després de dinar vàrem tornar com vam poder a peu al nostre hotel i després d'una migdiada vam fer un passeig pels voltants de l'hotel, vam sopar i ens vam connectar per primera vegada a Internet en un dels molts llocs que hi havia. Una hora de connexió et podia costar 30 cèntims d'euro.

I a dormir que a l'endemà ens esperava el viatge al Delta del Mekong.