dimarts, de setembre 25, 2007

Vietnam - Delta del Mekong - Dies 04 - 05

DIA 04

Era hora d'eixir de la gran ciutat i anar-nos-en a passar el cap de setmana al Delta del Mekong. Dissabte 5 de maig ens varen llevar matinet per a agafar un bus cap al sud i passar la resta del dia de camí cap a Cantho. El guia va resultar ser un xic jove que sabia fer perfectament la seua feina i no va ser massa pesat.

Va ser una alleujament eixir de la ciutat però les carreteres d'aquesta part del país fan por. La circulació era caòtica encara que les limitacions de velocitat a Vietnam fan que la marxa siga molt lenta. Per exemple, un autobús no pot anar a més de 70 km/h i el que li espera si no ho compleix són uns 100$ de multa, una quantitat desorbitada en aquest país.

Poc abans de l'hora de dinar, estant ja relativament prop de Cantho, ens van portar a passejar amb barca pel braços del delta i vàrem dinar al costat d'uns horts en una de les illes.

La vesprada va continuar amb passejos pel delta on ens van mostrar una fàbrica de productes derivats del coco. Aquesta fàbrica estava completament preparada per als turistes amb la seua boa i tot inclosa. El nostre guia se la va posar al coll i la va oferir a la gent per a que es fera fotos amb ella. E. s'ho mirava des de la distància.

Després d'anar canviant de barca i caminar pel mig dels horts férem una aturada per tal de fer-nos un té amb mel, amb les abelles a tocar d'on seiem.

Finalment, vàrem tornar al bus per a fer el trajecte que ens separava del lloc on anàvem a passar la nit: Cantho. Després de passar un pont gegant fet per australians i agafar un transbordador arribàrem a Cantho. L'hotel era portat per gent xinesa i en el moment d'arribar estaven cel·lebrant una boda.

Per tal de demostrar que tots viatjàvem amb la mateixa guia cap a les 8 de la nit ens vàrem trobar tots els de l'autobús en un mateix restaurant amb unes vistes al riu impressionants i un menjar de qualitat. Després de sopar, a dormir que a l'endemà a les 6 del matí havíem d'estar preparats per anar al mercat flotant.

DIA 05

Com que la calor anava a ser forta eixe diumenge 6 de maig a les 6 del matí ja estàvem en el lloc de reunió dutxats i desdejunats. Anàvem a visitar el mercat flotant de Cai Rang. La gent de més amunt del delta baixava tots els dies a aquest mercat amb els seus productes ben matinet per tal de vendre'ls. L'activitat ja era total a les 6 i mitja del matí quan vàrem arribar i les paradetes d'un mercat que hi havia a la vora ja estaven operatives 100%.

Encara que la veritable activitat estava en els vaixells ancorats en el riu. Tota classe de productes agrícoles estaven disponibles i cada vaixell teniu una canya en la seua part més alta amb una mostra del producte que venia. Així els compradors podien acostar la seua barca sabent que es trobarien.

Després d'una visita a una fàbrica de tractament d'arròs, i a una altra on feien els fideus d'arròs vàrem agafar el camí de tornada a Ho Chi Minh, camí que ens va costar tota la vesprada de recórrer enmig d'un embús encara més gran que el que vàrem tindre al vindre cap al sud. Aquella nit ja dormírem a Ho Chi Mihn, on ens tenien guardades les nostres motxilles.