dimecres, de setembre 05, 2007

Google Analytics


Quan vaig canviar la plantilla d'aquest bloc també em vaig plantejar canviar del sistema d'estadístiques, més per provar com funciona tot això que no perquè pense que hi haurà trànsit per avaluar. Vaig deixar el sistema que tenia abans i em vaig decidir a provar Google Analytics.

Google Analytics és completament gratis. És una solució web d'anal·lisi sense cap càrrec, que permet a qualsevol anal·litzar el flux de visitants i identificar els elements del teu lloc que podrien ser modificats per tal de millorar la retenció dels visitants.

La versió gratuïta està limitada a 5 milions de pàgines vistes al mes (no sé qui arriba a aquestos 5 milions), encara que hi ha condicions especials per als usuaris que tenen un compte d'AdWords actiu.

Amb més de 80 informes podràs saber quines són les paraules clau que realment estan funcionant a l'hora d'atraure visitants a la teua web. Encara que siga una eina gratuïta no s'ha de menystenir la seua potència.

Per a començar a utilitzar Google Analytics només has d'anar a www.google.com/analytics i en un procés molt simple de registre se't demanarà que introdueixques un fragment de codi en la pàgina principal de la teua web. Una vegada això se'ns confirmarà que Google Analytics pot recollir dades de la nostra web i en unes 24 hores veurem els primers resultats.

El codi que hi ha que insertar és del tipus:

<!-- Google Analytics -->

<script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript">
</script>
<script type="text/javascript">
_uacct = "XX-0000000-0";
urchinTracker();
</script>

<!-- Fi Google Analytics -->

On el codi "XX-0000000-0" és únic per a la teua web.

A principis d'octubre publicaré les estadístiques d'aquest bloc per tal de riure'm una estona.