dilluns, de novembre 19, 2007

Excursió a La Font d'Aixa - Pedreguer

Ahir, diumenge 18, vàrem fer una excursió a Pedreguer dintre de les Jornades d'Ecoturisme que organitza l'ajuntament i el Centre Excursionista de Pedreguer, anàrem a La Font d'Aixa.

A les 8.40 h estàvem a Pedreguer per tal d'eixir cap a La Font d'Aixa seguint el P.R. V-53 que transcorre per la part meridional del terme de Pedreguer. A la primera part del recorregut férem una pujada bastant pronunciada i anàrem agafant alçada quedant el poble de Pedreguer enrere amb unes vistes esplèndides.

Després d'aquesta pujada, d'una baixada i finalment d'una altra pujada per una pista amb sol de ciment vàrem arribar al Pla de l'Era on esmorzarem durant uns 25 minuts, quan ja havíem caminat 2 hores. A la baixada cap a La Font d'Aixa la gent ja anava més espaiada i vaig tindre temps per tal de poder fer algunes fotos del paisatge.

En 30 minuts arribàrem a La Font d'Aixa. Hi havia la possibilitat d'allargar un poc més l'excursió pujant al Castell d'Aixa però veient que ja feia 3 hores que estàvem caminant i que encara ens en quedaven un parell per a tornar a poble decidirem descansar una mica en La Font d'Aixa i després tornar al poble per un camí diferent del que havíem vingut.

La Font d'Aixa està situada a la vora del barranc que rep el mateix nom, barranc d'Aixa. Raja aigua de manera irregular, tot depenent dels períodes de pluja, després de recórrer una conducció subterrània per a brollar sobra un marge. L'aigua ompli una antiga bassa rectangular de gruixuts murs i és emprada per regar els camps. L'actual Font d'Aixa o Aixer podria correspondre al Rafal Abenaxoch, que més tard apareixerà en documents com a Alqueria de Benaxar.

La tornada va tindre una pujada bastant pronunciada cap a Aspres i després ja vàrem fer camí cap a Pedreguer per dins del Barranc dels Poets. A les 13.15 h estàvem just a l'entrada del poble pel costat de l'Ermita.

Aquesta ruta pot donar per a més d'una excursió perquè el PR V-53 té un sender principal i fins a quatre variants possibles. Si en voleu més informació podeu visitar el bloc del Centre Excursionista de Pedreguer.

Més fotografies de l'excursió al set sobre aquest esdeveniment en el meu compte de flickr.

Anònim ha dit...

Ja m'hauria agradat ser-hi, en aquesta excursió.
A Mallorca les excursions que més m'agraden són per la Serra de Tramuntana, on es poden visitar molts indrets que s'ho paga.
I encara que només sigui caminar per dins una pleta, cercant esclata-sangs, ja pas molt de gust. Si, a més, en trob algun, encara millor. o_=".

Anònim ha dit...

Molt bonica l'excursió i les fotos també. A mi també m'hauria agradat.

Miquel, una excursió preciosa. M'haguera agradat fer-la. Les fotos són molt guapes.
Salut

Anònim ha dit...

El del comentari anterior sóc Jo, Enric (A tall d'invocació)

Albert Noguera ha dit...

Ara que ja t'ho coneixes més, em farem una bona amb Carlos.
Que com diuen per ací:"La Muntanya Gran és molt gran, eh!", és a dir, que hi ha molt per veure.

Salut.

Unknown ha dit...

La veritat és que tota eixa zona de Pedreguer té molt per veure. Queda pendent una excursió amb Carlos Mezquida i Des de Les Cometes...