divendres, d’octubre 19, 2007

Tots els Mòbils que Parlen Català, a ElTeumobil.cat

Elteumobil.cat és el nom de la campanya que s'impulsa des de la Generalitat de Catalunya per promoure la telefonia mòbil en català, perquè el teu mòbil parle com tu. Elteumobil.cat t'informa dels terminals que hi ha en català actualment al mercat i mitjançant quines operadores els pots adquirir.

Tot això forma part d'un conveni que va signar la Generalitat de Catalunya amb els fabricants de mòbils i les operadores per tal que qualsevol mòbil que arribe al mercat a partir de 31 de desembre de 2008 es puga utilitzar en català.

De moment el catàleg de mòbils disponible és realment ridícul, només nou. Hi hauria que guardar-se aquesta adreça per a la propera vegada que vages a canviar el mòbil i veure si el nombre de terminals disponible ha augmentat d'una manera raonable. En principi les intencions d'aquesta web són lloables, veure'm si no es queden en un llançament i prou.

Jo com sempre segueixc amb la meua política de prioritats lingüístiques: 1er català, 2on anglés i, només si no està en cap dels dos primers, 3er castellà. Normalment em quede en la segona opció.

Enllaç: elteumobil.cat
Via: vilaweb.cat

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Vaia! Estaria molt bé poder posar, al mòbil, totes les opcions en català. Seria com més personal. M'agradaria poder fer-ho al meu!

Unknown ha dit...

Jo vaig tindre un Siemens que estava en català, però després em vaig canviar a Nokia i ja vaig passar a l'anglés. Ara tinc un Sony-Ericsson i continue amb l'anglés.

Anònim ha dit...

És una llàstima que hi hagi tants pocs mòbils amb l'opció de llenguatge en català. I a l'hora de triar-ne un hi ha tantes opcions a valorar, que potser pesen més que aquesta, i per això és difícil que els usuaris poguem influir. Estaria bé que l'Administració i altres entitats de promoció de la nostra llengua celebrassin convenis amb els fabricants per tal d'incloure el català en tots els terminals.