diumenge, de febrer 10, 2008

Sehnsucht [Nostalgia]

Sehnsucht [Nostalgia] (2006) de Valeska Grisebach

Massa contenció

El tema de la infidelitat no és precisament nou en el cinema. Què aporta aquesta pel·lícula sobre el tema?. Em primer lloc, el context, ja que l’acció té lloc en una zona rural d'Alemanya, on es suposa que predominen valors més tradicionals. En segon lloc, l’estil, totalment allunyat de qualsevol senyal de melodrama, més preocupat, de fet, per retratar la quotidianitat dels personatges, mitjançant pausats plànols i diàleg molt escassos. La 'trama' pròpiament dita no comença a desenvolupar-se fins passada quasi mitja hora del film!.

El problema és que, segons la meua opinió, aquesta atenció al context va en detriment del desenvolupament de la història i de l'aprofundiment en els sentiments dels personatges, dels quals sols podem endevinar la seua contenció emocional. A mi m'agrada molt el cinema que suggereix més que explica; però en aquest cas em fa la impressió que la directora utilitza aquesta opció més bé como voluntat d’estil. Se’ns amaga massa informació sobre els personatges. De fet, la directora ens amaga deliberadament, en l’última seqüència, el desenllaç de la seua història.

Per cert, una vegada més, la traducció del títol em sembla una traïció al títol original, que seria 'Desig', molt més apropiat per tal de suggerir el contingut de la història. 60 sobre 100.

Aquesta crítica és una col·laboració en aquest bloc del meu company celras. M'agrada això de que hi hagen altres veus en aquest bloc.

3 comentaris:

Deric ha dit...

la buscaré, tinc una especial debilitat pel cinema alemany.

Carles Mulet Grimalt ha dit...

Amic Miquel,
M'ha semblat interessant que hages fet un apartat en els enllaços per als blocs de la comarca. D'un tenps ençà em sambla que hi ha una moguda entre la comunitat blocaire per anar posant en comú coses i establit comunitats de blocs per comarques, o per afinitats..., que pot ser productiva. De fet ja fa uns dies que hi pensava i volia plantejar-te -perquè pels coneixements quye en tinc (ben pocs) pense que ets la persona idònuia - que llançares la iniciativa d'anar configurant una espècie be Marinasfera, a alguna cosa semblant.
Ves rumiant-t'ho.

Unknown ha dit...

@deric
Jo també intentaré veure-la.
En el cinema alemany hi ha coses molt interessants.

@carles mulet
Comentari off-topic ja contestat per altres mitjans.